Usługa do równoległego i wielosesyjnego gromadzenia i monitorowania danych do celów analiz matematycznych i statystycznych. DataBank jest usługą umożliwiającą zbieranie i przechowywanie danych dowolnego typu. Usługa powstała z myślą o pomocy w zbieraniu danych do badań naukowych. DataBank udostępnia między innymi takie akcje jak:
-eksport zbioru rekordów z projektu,
-import zbioru rekordów do projektu,
-eksport metadanych z projektu,
-eksport dokumentu dołączonego do pojedynczego rekord projektu,
-import dokumentu, który zostanie dołączony do pojedynczego rekordu projektu,
-kasowanie dokumentu dołączonego do pojedynczego rekord projektu,
-eksport różnego typu dokumentów dołączonych do projektu,
-eksport zdarzeń zachodzących w projekcie,
-eksport grupy zdarzeń (Arms) dla projektu,
-eksport powiązań pomiędzy dokumentami oraz zdarzeniami,
-eksport użytkowników danego projektu.
Adres usługi: elder13.man.poznan.pl/redcap/
Aby móc korzystać z usługi należy:
Jeżeli użytkownik posiada już konto w PLGrid oraz posiada aktywną usługę QosCosGrid. Można od razu przejść do sekcji logowania.
Znaleźć usługę 'DATA BANK' i kliknąć 'Aplikuj o usługę' .
Informacja o aktywowaniu usługi wysłana zostanie na adres e-mail podany przy rejestracji w portalu PL-Grid.
Podać swoją nazwę użytkownika portalu PLGrid oraz hasło.
Po pomyślnej weryfikacji danych, w usłudze DATA BANK zostanie utworzone automatycznie konto użytkownika. Następnie użytkownik zostanie przekierowany z powrotem do usługi DATA BANK.
Zakładki strony głównej:
Na stronie głównej usługi wybrać zakładkę 'Create New Project'. Poniżej przedstawiono przykładowy projekt z wykorzystaniem szablonu projektu. Szablon projektu zawiera przykładowe definicje formularzy (struktury przechowujące dane). Opcja 'create an empty project' stworzy całkowicie pusty projekt.
Po stworzeniu projektu pojawi się lista kontrolna projektu ('checklist') wskazująca podstawowe zadania, które powinny być wykonane przed zmianą fazy projektu z fazy deweloperskiej do fazy produkcji (w projekcie będącym w fazie produkcji nie możliwości zmiany struktury formularzy przez zwykłych użytkowników). Zadaniami mogą być: tworzenie struktur przechowujących (opisujących dane), nadawanie uprawnień, ustawienia modułów (np. moduł api, raportów itp).
Każdy formularz definiuje w jaki sposób dane powinny być wprowadzane oraz w jaki sposób powinny być przechowywane. Formularz składa się z pól, które mogą przechowywać wartości opisujące jakiś obiekt czy zjawisko (np. karta pacjenta). Różne typy pól opisane są tutaj. Każda instancja formularza związana jest ściśle z określonym obiektem. Formularze składają się również ze statusu. Lista wszystkich statusów formularzy tutaj.
Aby stworzyć nowa strukturę formularza należy wejść w 'Project Setup' (Opis menu). Następnie wybrać Online Designer.
Poza tradycyjnym wprowadzaniem danych przez formularz, dane można umieszczać poprzez moduł importu - 'Data import tool' (menu z lewej strony) :
Obsługiwany przez usługę szablon importowanego pliku można pobrać w zakładce 'Data import tool' .
Przykładowy plik z danymi demograficznymi.Wczytane dane z pliku trzeba zaakceptować przed dodaniem do bazy.
Dodatkowe materiały dotyczące wykorzystania usługi dostępne są tutaj, na stronie pomocy usługi (strona dostępna po zalogowaniu) oraz tutaj.
Dodatkowo: krótki tutorial w jęz. ang..
W razie wątpliwości lub problemów prosimy skorzystać z systemu pomocy.