Rozwiązania często pojawiających się problemów zostały zebrane w podręczniku na stronie Frequently Asked Questions (FAQ).
Na stronie zapytaj.plgrid.pl można zadać pytanie ekspertowi lub innym użytkownikom PL-Grid. Pytania można zadawać anonimowo, nie posiadając aktywnego konta w infrastrukturze. Warto też przejrzeć odpowiedzi na pytania zadane przez innych użytkowników.
Uniwersalnym adresem poczty elektronicznej służącym do zadawania pytań na temat PL-Gridu jest helpdesk@plgrid.pl.
Problemy nadsyłane e-mailem są rejestrowane i dalej obsługiwane przez zespół pomocy &emdash; Helpdesk PL-Grid.
Przy zgłaszaniu problemów bardzo prosimy o precyzyjny opis. W zależności od sytuacji, zgłoszenie powinno zawierać:
Każde zgłoszenie nadesłane na ten adres zostanie automatycznie potwierdzone e-mailem zwrotnym przez system pomocy PL-Grid.
Podstawowym systemem rejestracji i obsługi zgłoszeń jest strona internetowa Helpdesku:
Logowanie do systemu odbywa się poprzez OpenID i przy pierwszym logowaniu można zawnioskować o usługę poprzez OpenID.
W przypadku, gdy użytkownik posiada ważny certyfikat PL-Grid zaimportowany do przeglądarki, logowanie nastąpi automatycznie. Do portalu można również zalogować się przy pomocy hasła
PL-Grid (identycznego jak używane w portalu użytkownika PL-Grid lub systemie e-learningowym BlackBoard).
Portal Helpdesku oferuje możliwość przeglądania historii zgłoszeń, przeszukiwania bazy danych z uprzednio rozwiązanymi problemami itp.
Po zalogowaniu zobaczymy formularz umożliwiający utworzenie nowego zgłoszenia, śledzenie historii nadesłanych problemów, a także przeszukiwanie bazy danych ze zgłoszeniami PL-Grid.
Widok tworzenia nowego zgłoszenia przedstawiono poniżej. Użytkownik wpisuje treść zgłoszenia opisując z czym ma problem podając maksimum informacji ułatwiających obsłudze rozwiązanie problemu. Istnieje możliwość podania identyfikatora grantu, którego problem dotyczy i załączników.
W widoku głównym użytkownika zaprezentowana jest lista zgłoszeń. Widoczny jest ich status ora z data ostatniej aktualizacji. Link do zgłoszenia (identyfikator HD-NUMER) prowadzi do widoku szczegółowego zgłoszenia.
Po kliknięciu na temat wybranego zgłoszenia przechodzimy do szczegółowego widoku statusu/historii problemu. Widzimy tam treść zgłoszenia, Komentarze (Historię), Status, Datę zgłoszenia i ostatniej aktualizacji. W przypadku akcji po stronie użytkownika (oczekiwanie przez obsługę na odpowiedź użytkownika, potwierdzenie rozwiązania lub ponowne otwarcie zgłoszenia) pojawiają się odpowiednie przyciski. Użytkownik może też komentować zgłoszenie i dodawać załączniki nie zmieniając statusu zgłoszenia.