Uniwersalnym adresem poczty elektronicznej służącym do zadawania pytań na temat PL-Gridu jest helpdesk@plgrid.pl.
Przy zgłaszaniu problemów bardzo prosimy o precyzyjny opis. W zależności od sytuacji, zgłoszenie powinno zawierać:
Każde zgłoszenie nadesłane na ten adres zostanie automatycznie potwierdzone e-mailem zwrotnym przez system pomocy PL-Grid.
Problemy nadsyłane e-mailem są rejestrowane w Helpdesku PL-Grid. Pytania można również zadawać za pośrednictwem
strony internetowej Helpdesku:
W przypadku, gdy użytkownik posiada ważny certyfikat PL-Grid zaimportowany do przeglądarki, logowanie nastąpi automatycznie. Do portalu można również zalogować się przy pomocy hasła
PL-Grid (identycznego jak używane w portalu użytkownika PL-Grid lub systemie e-learningowym BlackBoard).
Portal Helpdesku, w porównaniu z obsługą przez e-mail, oferuje dodatkowo możliwość przeglądania historii zgłoszeń, przeszukiwania bazy danych z uprzednio rozwiązanymi problemami itp.
Po zalogowaniu zobaczymy formularz umożliwiający utworzenie nowego zgłoszenia, śledzenie historii nadesłanych problemów, a także przeszukiwanie bazy danych ze zgłoszeniami PL-Grid. Najważniejsze elementy widoku startowego
zaznaczono poniżej:
Po kliknięciu na temat wybranego zgłoszenia przechodzimy do szczegółowego widoku statusu/historii problemu. Najważniejsze elementy tego widoku opisano poniżej: