Usługa Telekonferencje - Adobe Connect została wycofana


Opis usługi

Adobe Connect to zintegrowana platforma do organizowania telekonferencji. Dzięki niej możliwe jest prowadzenie spotkań, wygłaszanie referatów oraz organizacja szkoleń. Platforma pozwala na prowadzenie rozmów audio-video, udostępnianie prezentacji i innych dokumentów, współdzielenie pulpitu oraz organizację krótkich ankiet. Usługa ta jest dostępna dla wszystkich użytkowników Infrastruktury PLGrid.


Aby korzystać z platformy Adobe Connect w ramach Portalu PLGrid należy:

Platforma jest dostępna pod adresem https://meet.plgrid.pl.

Aktywacja usługi

Adobe Connect należy aktywować w Katalogu Aplikacji i Usług wg instrukcji: Usługi i aplikacje w PLGrid. Adobe Connect znajduje się na liście: Narzędzia współpracy (podkategoria w Katalogu Aplikacji i Usług).

W trakcie aktywacji pojawi się okienko z prośbą o hasło, w którym należy podać hasło użytkownika do Portalu PLGrid, wygenerowane podczas rejestracji konta.

Widok listy usług w Katalogu Aplikacji i Usług

Wymagane oprogramowanie

Organizacja telekonferencji

Logowanie do platformy Adobe Connect dostępnej pod adresem https://meet.plgrid.pl odbywa się przy pomocy plgloginu oraz hasła do Portalu PLGrid.

Po zalogowaniu się mamy możliwość stworzenia pokoju (zakładka Meetings) oraz dodania materiałów do udostępnienia (zakładka Content). Aby się wylogować należy kliknąć w pole Logout: Imię Nazwisko w prawym górnym rogu.

Założenie pokoju

Organizacja telekonferencji odbywa się poprzez utworzenie wirtualnego pokoju dla spotkania. Aby stworzyć taki pokój, należy w zakładce Meetings kliknąć przycisk New Meeting.

Następnie pojawia się formularz, w którym podajemy informacje o naszym spotkaniu. Kolejno:

Po wypełnieniu informacji o spotkaniu klikamy przycisk Next i przechodzimy do wyboru uczestników spotkania spośród tych, którzy posiadają konto w platformie Adobe Connect. Po lewej stronie jest lista wszystkich użytkowników platformy zaś po prawej to lista uczestników spotkania. Aby dodać osobę do spotkania klikamy na jego imię i nazwisko, a następnie klikamy na przycisk Add. Usunięcie osoby z listy uczestników spotkania odbywa się w podobny sposób poprzez kliknięcie przycisku Remove na liście uczestników.

Dodatkowo w liście uczestników spotkania możliwe jest przypisanie konkretnych uprawnień danym użytkownikom, które będą mieli w trakcie spotkania. Aby zmienić uprawnienia, klikamy na danego użytkownika i klikamy przycisk Permissions. Do wyboru mamy kolejno (szczegółowy opis poniżej):

Po zakończeniu wyboru uczestników spotkania klikamy przycisk Next i przechodizmy do strony, na której mamy możliwość wysłania powiadomienia w formie emaila o spotkaniu do uczestników. Jeżeli nie chcemy wysłać powiadomienia wybieramy opcję Do not send invitations. W przeciwnym wypadku wybieramy opcję Send Invitations. Modyfikację wiadomości oraz listy adresatów możemy dokonać poprzez edycję pól:

Ostatecznie aby utworzyć pokój/spotkanie zatwierdzamy ustawienia poprzez kliknięcie przycisku Finish.

Pokój konferencyjny

Domyślnie po wejściu do pokoju nasz mikrofon oraz kamerka są wyłączone. Aby je włączyć należy kliknąć na odpowiednie przyciski w pasku narzędzi. Gdy dane urządzenie jest włączone jego inkonka zmienia kolor na zielony.

W przypadku, gdy osoba zarządzająca pokojem (gospodarz) zablokuje nasz mikrofon, możemy użyć polecenia Raise Hand (podniesienie ręki), które znajdziemy pod menu oznaczonym ludzikiem. Wówczas gospodarz zostanie poinformowany, że chcemy coś powiedzieć i udzieli nam głosu (odblokuje nasz mikrofon).

Uprawnienia uczestników

Participant - uczestnik

Domyślnie, każda osoba wchodząca do pokoju konferencyjnego ma uprawnienia uczestnika, czyli może:

Presenter - prezenter

To uczestnik, który dodatkowo może:

Host - gospodarz

To osoba odpowiedzialna, za zarządzanie pokojem, która dodatkowo może:

Dwie ostatnie opcje są osiągalne po kliknięciu na danego użytkownika w liście uczestników i wybraniu stosowanej opcji.

Kolejno:

Udostępnianie materiałów

Platforma Adobe Connect umożliwia udostępnianie:

Aby udostępnić żądany przez nas element należy kliknąć w menu rozwijalne (strzałka skierowana w dół) i wybrać odpowiednią opcję.

W przypadku udostępniania prezentacji możliwe jest załadowanie m. in. następujących formatów pliku: ppt, pdf, doc, jpg, png i inne. Po wybraniu przycisku Share Document pojawi się okno wyboru dokumentu. Aby załadować plik z naszego komputera należy kliknąć Browse My Computer i wybrać żądany plik.

Pomoc online

Oryginalną dokumentację Adobe Connect (w języku angielskim) można znaleźć pod tym adresem.

Można też skorzystać z pomocy dostępnej bezpośrednio w pokoju utworzonej konferencji - po wybraniu odpowiedniej opcji z rozwijalnego menu z zakładki "Help".

Uzyskiwanie pomocy dla Adobe Connect