JIRA to narzędzie do zarządzania zadaniami. Można używać go w obrębie zespołu, z którym dzielimy zadania. Narzędzie umożliwia realizację celów badawczych lub deweloperskich poprzez tworzenie zadań o określonych priorytetach, przypisanych do określonych osób z zespołu.
Confluence to narzędzie do zarządzania dokumentacją. Prosty interfejs sprawia, że łatwo można tworzyć i edytować strony zawierające przydatną dokumentację, np. dla zespołu naukowego lub deweloperskiego.
Stash to narzędzie pozwalające na śledzenie procesu powstawania oprogramowania, przydatne głównie osobom tworzącym kod.
W ramach Portalu Użytkownika PLGrid istnieje możliwość uruchomienia i dostosowania narzędzi współpracy w ramach jednego projektu. Opcję znajdują się w zakładce PROJEKTY.
W zakładce "Projekty" znajduje się lista bieżących projektów z możliwością zarządzania nimi oraz opcja Dodaj nowy projekt.
Opcja wywołuje pola do uzupełnienia. Należy podać dane projektu oraz ustalić, w ramach jakiego zespołu naukowego dany projekt będzie realizowany.
Dostęp do poszczególnych narzędzi w ramach danego projektu jest możliwy z widoku Zarządzanie projektami, gdzie znajdują się do nich linki lub pod adresami poszczególnych narzędzi w domenie "plgrid.pl".
Usługi dostępne są również pod adresami:
Jira: jira.plgrid.pl
Confluence: docs.plgrid.pl
Stash: git.plgrid.pl
Każdy użytkownik może posiadać maksymalnie 3 aktywne projekty. Prośby o każdy następny projekt należy kierować na Helpdesk z uzasadnieniem. Zastrzegamy sobie możliwość negatywnego rozpatrzenia prośby, jeśli cel projektu nie ma związku z badaniami naukowymi, realizowanymi w ramach PLGrid przez Użytkownika. |
Aby uzyskać szczegółowe informacje dotyczące korzystania z wymienionych Narzędzi Współpracy, należy skorzystać z Pomocy (ikonka "?" w prawy górnym rogu) i wybrać opcję "Online Help".
Uzyskiwanie Pomocy dla narzędzi Atlassian