Moduł Matlab umożliwia wykorzystanie Matlab Engine do rozszerzenia możliwości SWIP5. Można tworzyć własne skrypty, które zachowują się jak wtyczki programu SWIP5, m.in rozbudowują menu programu i mogą być z menu wywoływane.

Obecna wtyczka współpracuje tylko z programem Matlab w wersji 2015b (32 bity). Należy taką wersję programu zainstalować i posiadać licencję na program Matlab w tej wersji.

Program SWIP5 po uruchomieniu nie ma włączonego Matlab Engine. Aby wykonać jakiekolwiek operacje w Matlabie, należy uruchomić Matlab Engine poleceniem FileMatlabOpen Matlab. Uruchomienie Matlab Engine może trwać dłuższą chwilę. Po prawidłowym uruchomieniu pojawia się okno (Rys. 32) i jednocześnie otworzy się okno z wierszami poleceń programu Matlab (Rys. 33). Można tam wykonywać większość poleceń programu Matlab, choć możliwości edycyjne są mniejsze niż przy standardowym wywołaniu programu Matlab. Inaczej też są ustawione ścieżki dostępu i przy pewnych funkcjach, należy jej ustawić (patrz przykładowy skrypt 2 w punkcie Konfiguracja przekazywania danych do programu Matlab).

Rys. 32  Matlab

Rys. 33  Wiersz poleceń program Matlab

Bez uruchomienia Matlab Engine można zapisać opracowanie QuakeML do pliku w formacie Matlab poleceniem FileMatlabSave QuakeML to Matlab file. Moduł zapisuje wtedy całą strukturę QuakeML do struktury Matlab, przy czym, jeżeli istnieją wartości opcjonalne QuakeML (tj. oznaczone [0..1]), to  tworzy odpowiednie pola struktury, a jeżeli nie istnieją wartości opcjonalne to struktura nie zawiera tych pól.

Wszelkie komunikaty i uwagi z Matlaba powstałe w trakcie pracy skryptu są wyświetlane w oknie rapotu po zakończeniu pracy wtyczki.

  • No labels