Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

Moduł Matlab umożliwia wykorzystanie Matlab Engine do rozszerzenia możliwości SWIP5. Można tworzyć własne skrypty, które będą wywoływane z menu programu SWIP.zachowują się jak wtyczki programu SWIP5, m.in rozbudowują menu programu i mogą być z menu wywoływane.

Obecna wtyczka Wersja 5.3.10 współpracuje tylko z programem Matlab w wersji 2015b (32 bity). Należy taką wersję programu zainstalować i posiadać licencję na program Matlab w tej wersji.

Program SWIP SWIP5 po uruchomieniu nie ma włączonego Matlab Engine. Aby wykonać jakiekolwiek operacje w Matlabie, należy uruchomić Matlab Engine poleceniem FileImage RemovedImage AddedMatlabImage RemovedImage AddedOpen Matlab. Uruchomienie Matlab Engine może trwać dłuższą chwilę. Po prawidłowym uruchomieniu pojawia się okno (Rys. 32) i jednocześnie wiersz otworzy się okno z wierszami poleceń programu Matlab (Rys. 33). Można tam wykonywać większość poleceń programu Matlab, choć możliwości edycyjne są mniejsze niż przy standardowym wywołaniu programu Matlab. Inaczej też są ustawione ścieżki dostępu i przy pewnych funkcjach, należy jej ustawić (patrz przykładowy skrypt 2 w punkcie Konfiguracja przekazywania danych do programu Matlab).

Image RemovedImage Added

Rys. 32  Matlab

Image RemovedImage Added

Rys. 33  Wiersz poleceń program Matlab

Bez uruchomienia Matlab Engine można zapisać opracowanie QuekML QuakeML do pliku w formacie Matlab poleceniem FileImage RemovedImage AddedMatlabImage RemovedImage AddedSave QuakeML to Matlab file. Moduł zapisuje wtedy całą strukturę QuekML QuakeML do struktury Matlab, przy czym, jeżeli istnieją wartości opcjonalne QuakeML (tj. oznaczone [0..1]), to  tworzy odpowiednie pola struktury, a jeżeli nie istnieją wartości opcjonalne to struktura nie zawiera tych pól.

Wszelkie komunikaty i uwagi z Matlaba powstałe w trakcie pracy skryptu są wyświetlane w oknie rapotu po zakończeniu pracy wtyczki.

Children Display