You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 4 Next »

Poniższy szablon należy odpowiednio uzupełnić.

  • Układ należy zachować (z dopuszczeniem minimalnych modyfikacji).
  • Opis nie powinien przekraczać 10 stron przeciętnego ekranu laptopa.
  • W razie potrzeby należy założyć podstrony (na końcu z rozdziałem "Co dalej?" i odnośnikiem do kolejnego rozdziału dokumentacji).
  • Język opisu - polski. W sytuacji, gdy zasadnicza dokumentacja usługi ma być po angielsku, w tym rozdziale powinny znaleźć się podstawowe informacje pozwalające zorientować się w zaletach usługi i zgrubnie w wymaganych krokach do jej uruchomienia.
  • Uprawnienia do odczytu strony (Tools/Restrictions) powinny być ustawione na "Confluence-users" w trakcie pisania dokumentacji, inaczej będzie widoczna od razu dla osób niezalogowanych.
  • Pytania dotyczące systemu dokumentacji: Hubert Siejkowski,
  • Pytania dotyczące Podręcznika Użytkownika: Unknown User (plgfilocha).

Wstawianie odnośników do innych stron podręcznika

Przy wstawianiu linków do stron wewnętrznych Podręcznika użytkownika (np. certyfikat="Aplikowanie, rejestracja i użycie certyfikatu"' założenie konta="Zakładanie konta w portalu"; Pomoc="Gdzie szukać pomocy") należy w trybie edycji strony:

  • wpisać tekst, pod który będzie podpięty link
  • zaznaczyć tekst
  • wstawić link (Ctrl+K lub ikona Link na pasku narzędzi)
  • wybrać opcję Search z lewej strony okna Insert Link
  • w pasku po prawej wpisać tytuł strony (lub zacząć wpisywać tytuł i wybrać właściwą stronę z pojawiających się podpowiedzi)
  • zatwierdzić wybraną stronę opcją Insert w prawym dolnym rogu

Efekt powyższego opisu można zobaczyć klikając lewym klawiszem myszki (w trybie edycji strony) na dowolny link w tym oknie informacji. Pojawi się pole, w którym do wyboru będzie opcja Edit, którą klikamy. Pojawi się okno Edit link, z aktywnym polem Search i nazwą strony wewnętrznej podręcznika.


LINKI ZEWNĘTRZNE

Linki zewnętrzne np. do strony PL-Grid wstawiamy w oknie Insert Link (Ctrl+K) w opcji Web Link.

 

Krótki opis usługi

Usługa syndykacji danych jest przeznaczona dla wszystkich badaczy i naukowców którzy są zainteresowani pozyskiwaniem dużych zbiorów danych z mediów społecznościowych. Usługa oferuje zbieranie danych z serwisu społecznościowego Twitter, portalu publicystycznego Salno24 oraz forów dyskusyjnych opartych na systemie phpBB (wersje 2 i 3). Oprócz tego usługa oferuje podusługę Anotator, która pozwala na uzupełnianie zbiorów danych o dodatkowe atrybuty - ręcznie anotowane klasy. Całość usługi pozwala na uzyskanie wartościowych zbiorów danych użytecznych do badań nad sieciami społecznościowymi. Zbiory danych są przechowywane w jednolitej strukturze danych, która zapewnia kompatybilność z innymi usługami w Complex Networks.

Aktywowanie usługi

Aby korzystać z usługi należy posiadać konto w infrastrukturze PL-GRID, a następnie złożyć wniosek o dostęp do usługi na portalu https://portal.plgrid.pl/ . 

Ograniczenia w korzystaniu (podsekcja opcjonalna)

Tutaj wpisujemy specjalne zasady korzystania z usługi jeśli takowe są np. konieczność ustawienia grantu domyślnego, zakaz uruchamiania intensywnych zadań na UI itp. Jeśli takowych nie ma to należy tę podsekcję usunąć.

Pierwsze kroki

Po aktywacji usługi na koncie PL-GRID, należy wejść na stronę portalu usługi Complex Networks https://cn.plgrid.pl/ . Następnie należy wybrać z menu (u góry strony) [Zadania] -> [Zleć syndykację].

 

Zaawansowane użycie

Aby skorzystać z opcji Anotatora patrz na stronę od Włodka

Gdzie szukać dalszych informacji?

Strony zewnętrzne (jeśli są), odnośnik do helpdesku lub strony dokumentacji o pomocy.

Można też dodać sekcję "Co dalej?" ze wskazaniem (odnośnikiem) do dalszej części dokumentacji, o ile jest wymagana.

 

 

 

  • No labels