Table of Contents |
---|
...
...
JIRA to narzędzie do zarządzania
...
Oferowane narzędzia są chętnie używane przez jedne z największych firm zajmujących się badaniami i rozwojem specjalistycznego oprogramowania, m.in. przez NASA oraz Audi.
Rysunek 1: Narzędzia współpracy i ich zastosowanie
Aktywacji usługi należy dokonać w Portalu PLGrid poprzez kliknięcie przycisku Aplikuj o usługę (Rysunek 2) dla Narzędzi współpracy w zakładce Moje konto >> Usługi zarządzania projektami. O pozytywnej aktywacji usługi użytkownik zostanie poinformowany drogą mailową.
Rysunek 2: Aktywowanie usługi Narzędzia współpracy
Po aktywowaniu usługi w Portalu PLGrid w lewym górnym rogu w zakładce "Moje konto" aktywny stanie się portlet umożliwiający zarządzanie projektami (Rysunek 3). Każdy użytkownik Infrastruktury PL-Grid może utworzyć trzy niezależne projekty.
Rysunek 3: Zarządzanie projektami
Aby założyć projekt, który będzie aktywny w Confluence, JIRA, Stash oraz utworzyć pokój konferencyjny dla projektu, należy przejść do portletu "Zarządzanie projektami" i wypełnić dostępne pola. Obowiązkowo należy wpisać nazwę projektu oraz jego skrót, który musi składać się z samych wielkich liter. Dodatkowo można wybrać zespół skojarzony z tworzonym projektem, którego członkowie będą mieć dostęp do utworzonych stron w kolejnych narzędziach współpracy. Lista zespołów pokrywa się z zespołami, których wnioskujący jest członkiem.
Aby zatwierdzić nowy projekt, należy kliknąć w zielony przycisk Akcji (Rysunek 3). Tworzenie projektu może potrwać do 2 minut.
Rysunek 4: Nowy projekt
Aby zarządzać nowo utworzonym projektem, można skorzystać z bezpośrednich odnośników do projektu w Confluence, JIRA , Stash oraz Adobe Connect - dostępnych w portlecie Zarządzania projektami (Rysunek 4) lub zalogować się do poszczególnych narzędzi i wyszukać nowo założony projekt. Dodatkowo, w wyniku założenia projektu użytkownik otrzymuje wiadomość e-mail zawierającą bezpośrednie linki do nowo utworzonego projektu.
Aby usunąć projekt, należy skorzystać z czerwonego przycisku Akcji (Rysunek 4). Skorzystanie z tej opcji spowoduje, że projekt zostanie bezpowrotnie usunięty. Wraz z usunięciem projektu skasowaniu ulegną wszystkie powiązane z nim dane (zawartość stron WWW oraz repozytoriów kodu źródłowego) przechowywane za pomocą narzędzi: Confluence, JIRA , Stash oraz zniknie pokój konferencyjny projektu na Adobe Connect wraz zapisanymi nagraniami ze spotkań. Wykonanie tej operacji wymaga potwierdzenia hasłem użytkownika.
Aby uzyskać szczegółowe informacje dotyczące korzystania z każdego z wymienionych narzędzi współpracy, można skorzystać z Pomocy (w przypadku narzędzi JIRA, Stash oraz Confluence). W tym celu, z rozwijalnego menu, które pojawi się po wybraniu Pytajnika znajdującego się w prawym górnym rogu każdego z narzędzi (Rysunek 5), należy wybrać opcję "Online Help". Adobe Connect posiada opracowaną dokumentację w ramach Podręcznika Użytkownika. Można też skorzystać z pomocy dostępnej bezpośrednio w pokoju utworzonej konferencji - po wybraniu odpowiedniej opcji z rozwijalnego menu z zakładki "Help" (Rysunek 6).
Rysunek 5: Uzyskiwanie Pomocy dla narzędzi Atlassian
Rysunek 6: Uzyskiwanie pomocy dla Adobe Connect
zadaniami. Można używać go w obrębie zespołu, z którym dzielimy zadania. Narzędzie umożliwia realizację celów badawczych lub deweloperskich poprzez tworzenie zadań o określonych priorytetach, przypisanych do określonych osób z zespołu.
Confluence to narzędzie do zarządzania dokumentacją. Prosty interfejs sprawia, że łatwo można tworzyć i edytować strony zawierające przydatną dokumentację, np. dla zespołu naukowego lub deweloperskiego.
Stash to narzędzie pozwalające na śledzenie procesu powstawania oprogramowania, przydatne głównie osobom tworzącym kod.
W ramach Portalu Użytkownika PLGrid istnieje możliwość uruchomienia i dostosowania narzędzi współpracy w ramach jednego projektu. Opcję znajdują się w zakładce PROJEKTY.
W zakładce "Projekty" znajduje się lista bieżących projektów z możliwością zarządzania nimi oraz opcja Dodaj nowy projekt.
Opcja wywołuje pola do uzupełnienia. Należy podać dane projektu oraz ustalić, w ramach jakiego zespołu naukowego dany projekt będzie realizowany.
Dostęp do poszczególnych narzędzi w ramach danego projektu jest możliwy z widoku Zarządzanie projektami, gdzie znajdują się do nich linki lub pod adresami poszczególnych narzędzi w domenie "plgrid.pl".
Usługi dostępne są również pod adresami:
Jira: jira.plgrid.pl
Confluence: docs.plgrid.pl
Stash: git.plgrid.pl
Note |
---|
Każdy użytkownik może posiadać maksymalnie 3 aktywne projekty. Prośby o każdy następny projekt należy kierować na Helpdesk z uzasadnieniem. Zastrzegamy sobie możliwość negatywnego rozpatrzenia prośby, jeśli cel projektu nie ma związku z badaniami naukowymi, realizowanymi w ramach PLGrid przez Użytkownika. |
Aby uzyskać szczegółowe informacje dotyczące korzystania z wymienionych Narzędzi Współpracy, należy skorzystać z Pomocy (ikonka "?" w prawy górnym rogu) i wybrać opcję "Online Help".
Uzyskiwanie Pomocy dla narzędzi Atlassian
...