Narzędzia pracy zespołowej to zintegrowana platforma do zarządzania projektami. Dzięki niej możliwe jest założenie własnego projektu w narzędziach do śledzenia i organizowania współpracy, takich jak: Confluence, JIRA i Stash oraz korzystanie z zaawansowanego systemu do tworzenia telekonferencji Adobe Connect. Usługa umożliwia także ustawienie uprawnień do korzystania z projektu dla skojarzonej grupy użytkowników.
...
Rysunek 1: Narzędzia współpracy i ich zastosowanie
Aktywacji usługi należy dokonać w Portalu PLGrid poprzez kliknięcie przycisku Aplikuj o usługę (Rysunek 2) dla Narzędzi współpracy w zakładce Moje konto >> Usługi zarządzania projektami. O pozytywnej aktywacji usługi użytkownik zostanie poinformowany drogą mailową.
...
Rysunek 2: Aktywowanie usługi Narzędzia współpracy
Po aktywowaniu usługi w Portalu PLGrid w lewym górnym rogu w zakładce "Moje konto" aktywny stanie się portlet umożliwiający zarządzanie projektami (Rysunek 3). Każdy użytkownik Infrastruktury PL-Grid może utworzyć trzy niezależne projekty.
...
Aby usunąć projekt, należy skorzystać z czerwonego przycisku Akcji (Rysunek 4). Skorzystanie z tej opcji spowoduje, że projekt zostanie bezpowrotnie usunięty. Wraz z usunięciem projektu skasowaniu ulegną wszystkie powiązane z nim dane (zawartość stron WWW oraz repozytoriów kodu źródłowego) przechowywane za pomocą narzędzi: Confluence, JIRA , Stash oraz zniknie pokój konferencyjny projektu na Adobe Connect wraz zapisanymi nagraniami ze spotkań. Wykonanie tej operacji wymaga potwierdzenia hasłem użytkownika.
Aby uzyskać szczegółowe informacje dotyczące korzystania z każdego z wymienionych narzędzi współpracy, można skorzystać z Pomocy (w przypadku narzędzi JIRA, Stash oraz Confluence). W tym celu, z rozwijalnego menu, które pojawi się po wybraniu Pytajnika znajdującego się w prawym górnym rogu każdego z narzędzi (Rysunek 5), należy wybrać opcję "Online Help". Adobe Connect posiada opracowaną dokumentację w ramach Podręcznika Użytkownika. Można też skorzystać z pomocy dostępnej bezpośrednio w pokoju utworzonej konferencji - po wybraniu odpowiedniej opcji z rozwijalnego menu z zakładki "Help" (Rysunek 6).
...